دشمنان احمق

دکتر محمد حسن نجفی

از قديم شنيده ايم كه دشمنان اسلام از طايفه احمقها** هستند البته اين شايد فرق كند با حماقت به معناي كودني ! وگرنه مگر ميشود دشمنان ما ، در اوج قله هاي علم دنيوي باشند و احمق باشند !

اين نكته را بايد گفت تا كساني كه مترصد نشسته اند تا از پر كاه اشارات مخالف طبع خود كوهي بسازند دستشان خالي بماند ! شايد اشارت اين روايت به معناي آن باشد كه دشمنان اسلام به عقل مادي خود مراتب فضل خدا را ميسنجند.

از ديد آنها بدريون كه عددشان از نصف لشكر ابوسفيان هم كمتر است امكان پيروزي ندارند و جنگ احزاب پسر عبدود را دارد كه يك تنه لشكري را حريف است اما آنها نميدانند كه بر اساس سنت الهي ، توكل باور مسلماني است كه من ينوكل علي الله فهو حسبه وآنچه پيروز است اراده اوست ، در سنت خداي ما ، كم من فئـة‌ قليله غلبت فئة كثيره است ، دشمنان شيعه احمقند ، چراكه درك شهادت در عقيده تشيع را به عقل مادي خود ميسنجند با اينكه خون جريان يافته عاشورا و تاثير شهادت طلبي را در در رگهاي ملت ايران و مسلمانان آزاده ميبينند اما به جاي باور ، آنرا انكار ميكنند ، آنها احمقند چرا كه مفهوم انتظار در آئين ما را نميفهمند حتي با اينكه بر اساس همين روش حركتهاي فرهنگي خود را سامان ميدهند ، آنها كه فرهنگ بي فرهنگشان ابر مرد ندارد و دست به دامن قهرمانان پوشالي دست ساز خود ميشوند اما در برابر حركتهاي شيعه بر مبناي انتظار ، خود را به نفهمي ميزنند احمقند كه اين گونه اند و به جاي آنكه به دنبال فهم آن بروند آسمان و ريسمان را به هم ميبافند تا پويايي تشيع را به غير از دو بال انتظار و شهادت پيوند زنند ، احمقند كه به دنبال فهم باورهاي شيعه از معادلات دنيوي خويش هستند احمقند كه حتي با آزمودن هزار باره ملت ايران و به جاي باور آنها ، بازي رنگها به راه مياندازند و از اين بازي ، انتظار برد تمام عيار دارند و منتظرند معادله سبزشان پاسخ نارنجي و صورتي داشته باشد !

احمقند كه در دنيايي كه كسب خبر مثل آب خوردن است خبرهاي ايستادگي ملت ايران را سانسور ميكنند و حتي در روز روشن به زبان شيرين فارسي به ملتي كه خودشان صبح 22 بهمن در خانه نماندند ميگويند كه خوب كرده ايد كه در خانه مانديد !!!

احمقند كه دل به فرارياني بسته اند كه نمك دان شكسته اند و ابايي هم ندارند كه حتي نمكدان آنها را هم بشكنند ! آنها احمقند و بدتر از اين حماقت دائمي ! اينست كه روشي كه سي سال پيش حضرت روح الله به آنها ياد داد را هنوز ياد نگرفته اند ايشان فرمود :( مردم اسلام را ميخواهند نه شخص را اگر من هم بر خلاف اسلام عمل كنم همين مردم مرا كنار ميگدارند ....اگر ميخواهيد مردم از يك نفر متنفر شوند برويد از او حمايت كنبد ....) اما بازهم برنامه ميريزند و از نامها و جريانهاي منفور ملت حمايت ميكنند و انتظار دارند مردم باور كنند و دنبال مرام آنها راه بيافتند تازه دل هم بسته اند كه آنها را بر سرنوشت اين مردم حاكم كنند .

احمقند چون از اين همه حتي درس هم نميگيرند ميبينند كه سيدي به پشتوانه اعتقاد مردم و عنايت حق ، دودماني دو هزار و پانصد ساله را بر باد داد و برابر همه توان نظامي شرق و غرب مرزهاي عقيدتي ملت و مرزهاي موطن خود را نگه داشت اما باز هم متنبه نميشوند و به عقل ناقص خود در معادلات محدود دنيوي حماقت ميكند و منتطرند تا حساب و كتابشان درست در بيايد ، دشمنهاي ما از احمقها هستند و باز هم اميد بسته اند كه جورچينهاي بچه گانه اشان براندازي نظام الهي را رقم بزند غافلند كه اين همه حماقت هاي مكرر جواب عكس ميدهد اما من يك نظر شخصي هم دارم ! به نظرم احمق تر از دشمنان خارجي ما آنهائي هستند كه به اين احمقها دخيل بسته اند !

بيائيد دعايشان كنيم كه خداوند به آنها عقل بدهد ! دعايشان كنيم ، چرا كه اينها مستحق ترند از دشمنان احمق ما به دعا !

دعايشان كنيم ، قبل از آنكه در جرگه مغضوبين عليهم وارد شوند نجات يابند ، دعايشان كنيم تا به ولضالين دچار نشده اند به صراط مستقيم باز گردند .................

اي خداوند بخشنده ،‌ امام خوب ما و رهبر فرزانه امان هيچ از خودشان كم نگذاشته اند ذره اي از اين هميت و از خود گذشتگي را به ديگر ان هم عطا بفرما بارالها ، اليس الصبح ، بقريب است صبح دولت يار را نزديك بفرما ................................................................................................................................................................................ **از فرمايشات امام سجاد( ع) :‌الحمد لله الذي جعل اعدائنا من الحمقا

توضیح یزدفردا "  مطلب فوق توسط دکتر محمد حسن نجفی تدوین شده  و اشتباها در ابتدا به نام مدیر مسئول محترم آیینه یزد منتشر که بدینوسیله ضمن اصلاح مطلب از همکاران با سابقه و اندیشمند در آیینه یزد عذرخواهی نموده وامید واریم که آقای دکتر محمد حسن نجفی نیز این خطای انسانی یا ماشنی را بر ما ببخشند . 


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا